8 Sebab Perlu Menjadi PG Mall Seller (Merchant Recruitment) : Cara Memulakan Bisnes Online Tanpa Modal di PG Mall

8 Sebab Perlu Menjadi PG Mall Seller (Merchant Recruitement) : Cara Memulakan Bisnes Online Tanpa Modal di PG Mall | Platform E-Commerce PG Mall telah membuka peluang kepada para peniaga untuk berniaga di platform mereka secara PERCUMA! Kini kalian boleh jana pendapatan dengan mendaftar di PG Mall. Kalian yang mempunyai produk yang hendak dijual secara online, yang ingin memulakan perniagaan online atau ingin meluaskan dan memajukan perniagaan secara atas talian di platform e-commerce, kalian bolehlah mendaftar perniagaan di PG Mall sekarang! Kalian pernah dengar PG Mall? Macam mana cara hendak menjadi seller di PG Mall? Marina kongsi maklumat selanjutnya di bawah. 

Makluman kepada peniaga di luar sana, sekarang PG Mall sedang membuka peluang (Merchant Recruitment) kepada para peniaga untuk menjadi penjual di platform PG Mall tanpa modal. PG Mall sedang mensasarkan lebih kurang 10,000 para peniaga untuk menyertai platform PG Mall pada tahun ini. Para peniaga boleh mendaftar perniagaan mereka secara percuma di platform ini. 


Apa itu PG Mall?

PG Mall ialah pusat membeli belah online Malaysia. Para pembeli boleh membeli barang secara atas talian di platform ini dan peniaga juga boleh berniaga di platform ini. Pelbagai produk yang boleh didapati di platform PG Mall, antaranya fashion, kesihatan, kecantikan, buku, malahan nak beli barang dapur pon boleh didapati di PG Mall. 

PG Mall adalah merupakan platform E-dagang No. 1 di Malaysia yang ditubuhkan pada tahun 2017. PG Mall merupakan satu-satunya platform E-Commerce tempatan di Malaysia. Lebih membanggakan PG Mall menduduki tempat ketiga teratas di Iprice insight report


Keistimewaan PG Mall ini adalah melalui konsep Consumerchant iaitu memberi peluang kepada pembeli menjana pendapatan setiap kali memperkenalkan pembeli atau peniaga melalui referral link. 


Kelebihan Memilih PG Mall sebagai Platform Memulakan Perniagaan Secara Online

Kenapa para peniaga perlu memilih PG mall sebagai platform untuk memulakan perniagaan secara online? Pelbagai kelebihan yang didapati dari PG Mall jika kalian memilih platform ini untuk berniaga. Kelebihan berniaga di PG Mall :

#1 PG mempunyai lebih daripada 1,000,000 pelanggan sedia asa (dan masih bertambah dari hari ke hari) di seluruh South East Asia (SEA).

#2 PG Mall merupakan satu-satunya platform yang menggunakan semua e-wallet yang biasa digunakan oleh ramai pelanggan (Maybank QRPay, TouchnGo e-wallet, Boost, GrabPay, AliPay and etc) dengan ini dapat memberikan para peniaga untuk mendapatkan lebih ramai pelanggan dengan vast checking out berdasarkan pilihan yang ada.

#3 PG Mall mempunyai in house MIS team yang kukuh yang membolehkan para peniaga untuk melakukan pelbagai kempen kreatif untuk menaikkan nama kedai dan integrasi.

#4 PG Mall mempunyai kumpulan sokongan pangkalan pelanggan yang kuat yang mempromosikan para peniaga di PG Mall ke rangkaian mereka dan sosial media berdasarkan pengalaman membeli belah mereka di PG Mall. 

#5 Tiada sebarang kos dikenakan untuk menjadi seller di platform PG Mall. 

#6 Para peniaga di PG Mall disokong dengan kempen kreatif yang selalu dijalankan bersama rakan kongsi yang berbeza e-wallet dan bank setiap bulan yang membuat jualan dan trafik di kedai online mereka. 

#7 PG Mall bekerjasama dengan Sellu Seller, EasyStore, iStoreiSend, urStore, tresGo, Etailer Gateaway, Red Dino and etc, mengalu-alukan para peniaga menggunakan perkhidmatan ini di PG Mall.

#8 Usahama bersama 3PL : Poslaju, Skynet, J&T Ekspress, ABX Ekspress, DHL, easy parcel dan etc. 








Bagaimana Cara untuk Menjadi Seller di platform PG Mall?

Kalian berminat untuk menjadi penjual di PG mall tetapi tidak tahu caranya? Di sini Marina kongsikan cara-cara untuk mendaftar sebagai peniaga di PG Mall. 


Cara-cara mendaftar :

1. Klik Daftar Perniagaan Percuma di PG mall atau layari website PG mall. Klik di PGMall 
2. Scroll ke bahagian bawah sekali dan klik REGISTER HERE pada Merchant. 
3. Lengkapkan maklumat Merchant,  Pilih sama ada individu (tiada SSM)  atau Company (mempunyai SSM). Tuliskan maklumat perniagaan dan pemilik perniagaan dengan betul.
4. Memuat turun dokumen perniagaan iaitu gambar PDF kad pengenalan depan dan belakang bagi INDIVIDU atau gambar PDF daftar perniagaan SSM bagi company atau syarikat. 
5. KLIK SUBMIT apabila selesai. 



Banyak benefit menjadi seller di PG Mall kan? Kalian berminat untuk menjadi seller PG Mall? Ramai peniaga yang terkesan dengan perlaksanaan PKP oleh pihak kerajaan akibat daripada wabak Covid-19 ini,  jadi kita sebagai para peniaga kena rebut peluang yang ada. Inilah peluang untuk kita meluaskan dan memajukan lagi perniagaan kita. Sebelum terlepas, lebih baik jika kalian pergi mendaftar perniagaan kalian di PG Mall sekarang secara PERCUMA! Makluman lanjut mengenai PG Mall, kalian boleh ke website mereka :


Website :
PG Mall

Facebook :
https://www.facebook.com/PGMallofficial

Instagram :
https://www.instagram.com/pgmall.my



#pgmall #onlineshopping #shopping #MalaysiaNo1ecommerceplatform #ecommerceplatform #Sellnow #Goecommerce #joinusnow #sellonline #sellonpgmall


Post a Comment

30 Comments

  1. Wow mcm2 ye ada di pgmall.. Bagus2 benefitnya

    ReplyDelete
  2. Marsha nak cuba nasib lah bisnes kat PG Mall ni...menarik!

    ReplyDelete
  3. wahhh bagusnya. makin banyak platform bermakna makin banyak pilihan untuk menjadi penjual dan pembeli juga. pertama kali dengar tentang PG Mall ni! Nice!

    ReplyDelete
  4. Tengah fikir nak jual apa ni ...
    hehe,menarik juga PG Mall ni.

    ReplyDelete
  5. nampaknya kena cuba ni pasarkan produk di PGMall ni..thanks info

    ReplyDelete
  6. Ooo rupanya dah lama juga. Seja 2017. Memang tak pernah dengar lagi. Maybe saya boleh join untuk shopping la.

    ReplyDelete
  7. Bagusnya takde kos dikenakan. Sesuai utk peniaga yg baru nk bertatih dlm pernigaan.

    ReplyDelete
  8. Nak cuba jugak beli online kat PG Mall nnt

    ReplyDelete
  9. Pas ni mesti PG Mall dapat mengatasi pesaingnya.

    ReplyDelete
  10. Bagus PG Mall ni. Lagi-lagi musim PKP ni memang banyak bisnes terganggu.

    ReplyDelete
  11. Peniaga kecil boleh cuba daftar di sini. platform yang bagus

    ReplyDelete
  12. berbaloi seller daftar bisnes di PG Mall ni

    ReplyDelete
  13. Macam berminat aje, nanti nak survey lh, mana tahu boleh letak barang yg sis jual

    ReplyDelete
  14. Banyak kelebihan pg mall ye.. Peniaga kene grab ni..

    ReplyDelete
  15. Best shopping sini..kot ada barang yang dalam condition baik pun kita boleh try jual. Dapat gak jana pendapatan

    ReplyDelete
  16. Nampaknye peluang berniaga di pg mall adalah besar. Sgt kukuh dgn pengunjung yg ramai. Sape nk cuba biz online boleh lah grab.

    ReplyDelete
  17. I enjoy shopping at pgmall. I always get lost shopping there. Good place for online shopping.

    ReplyDelete
  18. PG mall ni menarik. Sebab ada pelbagai produk yang boleh kita dapatkan di sini

    ReplyDelete
  19. Bagi mereka yang baru nak mulakan niaga, sangat rekeman laa di PGmall ni, tawaran menarik dan sangat berbaloi tanpa yuran pendaftaran rasanya...

    ReplyDelete
  20. bagus platform nie,peniaga2 jangn lepaskan peluang

    ReplyDelete
  21. Wah, bagus betullah PG Mall ni sangat membantu peniaga dengan menyediakan platform seperti ini. Sesiapa yang ada perniagaan bolehlah cuba

    ReplyDelete
  22. Amboiiii... macam-macam ada ya kat PG Mall... dok selalu melintas kat depan mata ni perihal review terbaik berkenaan servis dan kepelbagaian produk di PG Mall ni... baik, akan ku terjah jap lagi... thanks for sharing ya Marina...

    ReplyDelete
  23. byak pilihan, boleh buat side income.. promosi lagi.. byak sgat kelebihan PG Mall

    ReplyDelete