Tips Elakkan Kulit Menggeleber Selepas Kurus, Radiofrequency Treatment di Klinik Aesthetic Dr. Bazilah Shah Alam dan Bangi Membantu

Tips Elakkan Kulit Menggeleber Selepas Kurus, Radiofrequency Treatment di Klinik Aesthetic Dr. Bazilah Shah Alam dan Bangi Membantu | Selepas badan kita kurus, kulit di peha, perut dan di bahagian lain akan menjadi kendur dan menggeleber, kan? Dah berdiet untuk turunkan berat badan, nak kena bersenam pulak supaya kulit tak nampak flabby. Inilah sebabnya kita bersenam, supaya kulit menjadi anjal semula. Selain senaman kardiovaskular, Radiofrequency Treatment (RF) juga merupakan satu cara untuk kecilkan peha, lengan dan bahagian badan lain serta dapat membantu tegangkan kulit. Baru Marina tahu di Klinik Aesthethic Dr. Bazilah di Shah Alam dan Bangi pun ada buat Radiofrequency treatment ni di klinik mereka. Haaa Radiofrequency yang Marina nak kongsikan ni tiada kaitan dengan kes viral di Tik Tok berkenaan Tangmo Nida tu ye.

Klinik aesthetik cheras




Kenapa Rawatan Radiofrequency Menjadi Pilihan untuk Kuruskan Badan?

Rawatan Radiofrequency ini menjadi pilihan untuk melangsingkan badan berbanding rawatan lain pada masa kini kerana :

• Rawatan ini adalah penyelesaian yang cepat untuk mengecilkan bahagian-bahagian yang berlemak dalam tubuh. Tetapi sekali rawatan sahaja korang takkan dapat hasil yang korang nak. Korang perlu menjalani beberapa kali rawatan untuk mendapat hasil yang memuaskan. 

• Rawatan ini akan berkekalan jika diimbangi dengan gaya hidup sihat dan senaman yang kerap. 

• Proses rawatan Radiofrequency ini adalah agak mudah. Ianya selamat dan tidak menyakitkan. Pesakit hanya rasa panas di bahagian badan yang dirawat.

• Tiada persiapan khusus diperlukan. Bagi penjagaan selepas rawatan, korang perlulah mengamalkan gaya hidup sihat. Sekiranya korang ingin mengulangi rawatan, ia perlu dilakukan sekurang-kurangnya seminggu sekali.


klinik laser cheras


Rawatan Radiofrequency Sakit Tak?

Mesti korang tertanya-tanya macam mana Radiofrequency Treatment ini dilakukan kan? Sejujurnya Marina pun tak pernah buat rawatan Radiofrequency ni di mana-mana klinik kecantikan. Nampaknya nanti kena buat jugaklah rawatan ni sebab kat perut ni nampak menggelebeh. Jomlah kita baca macam mana rawatan ini dilakukan, sesuai ke tidak untuk korang yang teringin nak dapatkan kulit yang anjal tanpa londeh dan kendur tu kan.


Apa itu Radiofrequency Treatment?

Rawatan Radiofrequency adalah merupakan sejenis rawatan untuk mengurangkan lemak tanpa melalui pembedahan. Rawatan ini menggunakan gelombang radio untuk memanaskan di tempat yang menggeleber sehingga ke lapisan dalam kulit tanpa merosakkan lapisan atas. Ianya dipancarkan pada bahagian-bahagian yang berlemak dan kendur untuk memecahkan lemak-lemak yang berlebihan supaya kulit dapat ditegangkan kembali. 


Kebaikan dan Kelebihan Rawatan Radiofrequency

Rupanya Marina baru tahu, rawatan Radiofrequency juga termasuklah rawatan mengempiskan muka. Bolehlah korang hilangkan double chin yang dah lama duduk kat bawah dagu korang tu. Seperti yang Marina ceritakan di atas tadi, rawatan ini tidak terhad di bahagian muka sahaja, satu badan korang boleh buat rawatan Radiofrequency ni. Apa kebaikan dan kelebihan Radiofrequency Treatment ni? 

• Membentuk muka menjadi lebih tirus
• Mengurangkan lemak di bahagian lengan, perut, peha, punggung, betis dan bahagian lain
• Mengurangkan kedutan dan garis halus
• Mengurangkan selulit
• Menstimulasi pertumbuhan kolagen


Siapa yang Boleh Melakukan Rawatan Radiofrequency?

Kekurangan kolagen boleh menyebabkan kulit menjadi kendur dan kedut. Jumlah dan kualiti kolagen dalam tubuh mula menurun biasanya berlaku pada mereka yang berusia 35 hingga 40 tahun. Teknik radiofrequency atau teknik RF, berguna untuk mengurangkan tanda-tanda penuaan, seperti kedutan dan kulit kendur. 

Radiofrequency treatment ini boleh dilakukan bermula dari remaja sehingga la warga emas. Tetapi korang harus pastikan dahulu korang tidak mempunyai alergi, luka atau kulit yang sensitif. Sebaiknya korang consult dengan doktor dulu sebelum melakukan sebarang rawatan sebegini.

Tipulah kalau tak ada kesan sampingan selepas buat rawatan Radiofrequency. Tetapi kesannya bukanlah kekal. Mungkin sesetengah dari korang akan mengalami kemerahan dan kehangatan di kawasan yang dirawat selama sejam atau lebih selepas rawatan. 

klinik aesthetik subang






klinik aesthetik klang




Pipi Lebar, Lengan Menggeleber dan Perut Flabby Dah Hilang Dengan Rawatan Radiofrequency

Korang nak double chin, lengan, perut, peha dan bahagian lain makin mengecil? Nak turunkan berat badan tanpa pembedahan? Korang boleh book appointment atau ada sebarang pertanyaan mengenai promotion atau treatment, boleh DM/Call/Whatsapp Klinik Dr Bazilah :

Whatsapp :
+6019-6571563


Call :
03-89229681 (Bandar Baru Bangi)
03-50357359 (Shah Alam)
 
Makluman lanjut mengenai Klinik Dr Bazilah, korang boleh refer website dan media sosial diorang :


Website :

Facebook :

Instagram :
@klinikdrbazilah



Post a Comment

16 Comments

  1. Betul, ada kawan tu jadi kurus dan lebihan kulit menggelebeh serta mendatangkan sakit lain pada beliau sampai Doc nasihatkan utk operate. Nanti I nak cuba suggest kat beliau la.

    ReplyDelete
  2. Wow... this is a good treatment. I somehow need it too. Hehehe ^_^ thank you for sharing.

    ReplyDelete
  3. Klinik ni memang macam-macam rawatan ada, bgus sangat. Ni siapa nak kurus, perut dah gelebeh bolehla buat dekat sini

    ReplyDelete
  4. Mmg akan ada kulit lebihan bila turun berat badan yang banyak.. kena buang utk kekal kurus

    ReplyDelete
  5. Wahh bole la sesiapa yang ada masalah ni dapatkan rawatan kat sini. Siap ada instant lift, firmness and tightening lagi untuk fast result

    ReplyDelete
  6. Rupanya ada treatment untuk elakkan kulit menggeleber ye..Risau juga kan dah meningkat usia nih kulit makin kendur lagi2 kalau nak kuruskan badan tu.

    ReplyDelete
  7. Bagusnya.. bukan senang okay nak hilang geleber perut, lepas bersalin pun ada gak ni haa.. ada rezeki boleh cuba sini ni..

    ReplyDelete
  8. wow menarik ada treatment macam ni. Saya dalam proses kurangkan berat badan juga ni, boleh consider info di sini.

    ReplyDelete
  9. ohh baru tahu ttg rawatan ni.. boleh cuna sbb nampak efek dia mmg berkesan

    ReplyDelete
  10. wow satu tips yang sangat bagus.... nak buang kulit yang menggeleber bukan mudah so bila ada rawatan macam ni memang membantu sangat

    ReplyDelete
  11. Menarik ye treatment ni! Something that i am looking forward to do to achieve ideal weight and look! Kena explore ni 🤭

    ReplyDelete
  12. looks like such a great treatment cant wait to try it out

    ReplyDelete
  13. Ohh wowo...this is a new treatment technology, sure gonna beneficial to many of us the females that wanna looking good . Cheers Siennylovesdrawing

    ReplyDelete
  14. Bagus lah ada rawatan macam ni. Boleh dapatkan figure yang di idamkan. Kurus dan fit. Tak risau kulit gelebeh2 kan..

    ReplyDelete
  15. Npknya Rawatan Radiofrequency ini dpt melangsingkan badan berkesan utk kurus kan bdn

    ReplyDelete
  16. Bagus sangat ada treatment macam ni. Bukan senang nak kurangkan geleber double chin, lengan, paha dan perut tu.

    ReplyDelete