Cara Buat Side Income - Perubahan Dalam 4 Minggu Bermula Bulan Ramadhan Ini!

Cara Buat Side Income - Perubahan Dalam 4 Minggu Bermula Bulan Ramadhan Ini! | Kenapa kita perlu menjana side income kalau dah ada kerja hakiki? Kenapa perlu buat duit sampingan kalau boleh jadikan bisnes sebagai pendapatan yang kukuh? Korang taknak ke pendapatan dari side income tu dijadikan seperti gaji kerja hakiki dan seterusnya bersedia untuk berhenti dari pekerjaan sekarang? Kalau gaji kerja hakiki korang RM4k sebulan, cuba jadikan extra income korang tu jugak RM4K sebulan juga. Tak mustahil kan? 

Susah dan takut nak menghadapi kegagalan? Dalam hidup ni, penuh dengan risiko. Tiada jaminan yang korang akan selama-lamanya bekerja di sesuatu tempat melainkan koranglah yang jadi majikan. Tengok sahaja musim Covid-19 ini, berapa ribu orang yang kehilangan kerja kerana syarikat tak mampu untuk membayar gaji pekerja dan terpaksa membuang pekerja. 

Seperti yang sediamaklum, ramai yang berjaya, hasil daripada hanya membuat duit tepi ni dan berhenti bekerja.  Memang diakui susah, tapi tak mustahil jika dilakukan dengan bersungguh dan adanya panduan.  

Di sini, Marina nak share dengan korang di luar sana yang baru nak berjinak dalam bisnes ataupun sudah mempunyai bisnes sedia ada, bagaimana hendak mengukuhkan lagi perjalanan bisnes korang. 



Apa itu 'Side Hustle'? 

Bermula pada bulan Ramadhan ini, korang berpeluang melakukan perubahan dalam 4 minggu untuk membina 'side hustle' langkah demi langkah! Apa itu 'side hustle'? Marina pon baru tahu makna 'side hustle' ni. Kata lain 'side hustle' adalah side income atau buat kerja part time atau dikenali sebagai duit tepi. 

Perubahan Dalam 4 Minggu Bermula Ramadhan Ini Dengan Membina 'Side Hustle'! 

Kenapa kita kena membina 'Side Hustle'? Marina pasti, jika kita membuat side income, pasti kita hendak menjadikan pendapatan sampingan ini kekal sehingga mencapai tahap yang kita ingini kan? Siapa taknak kukuhkan pendapatan kan? 

Sedar tak sedar, bulan Ramadhan dah hampir tiba. Bagaimana nak kukuhkan pendapatan sampingan kita? Di Life Tract Learning, buat pertama kalinya, syarikat ini membuka peluang kepada usahawan di luar sana untuk kelas di bulan Ramadhan. Inilah peluang korang untuk mula membina empayar dengan menghadiri kelas Ramadhan - Membina 'Side Hustle' bersama Life Tract Learning. Mana tahu, untung-untung korang tak perlu dah bekerja dengan majikan dan telah bersedia untuk bekerja sendiri selepas menghadiri kelas ini. 


Menawarkan Kelas Ramadhan Bina 'Side Hustle' Buat Pertama Kali

Jika korang memang serius untuk jana duit tambahan, ada pendapatan sampingan atau persediaan untuk berhenti kerja, kelas membina 'side hustle' inilah untuk korang!

Kelas Ramadhan ini merupakan pertama kalinya ditawarkan oleh Life Tract Learning untuk membantu perjalanan bisnes korang. Penyampai untuk kelas ini merupakan seorang yang sangat berpengalaman di dalam bidang perniagaan dan telah membimbing ramai klien di luar sana mencapai matlamat mereka dan telah berjaya menguruskan syarikat mereka dengan teratur. Beliau yang dimaksudkan adalah Puan Noraminah Omar.

Butiran Kelas Membina 'Side Hustle'

Kelas Ramadhan ini akan dijalankan sepanjang bulan Ramadan 2021. Butiran kelas Ramadhan ini adalah seperti berikut :

1. Sesi bermula pada 16 April sehingga 7 Mei 2021 (pada setiap hari Jumaat sahaja)
2. Kelas akan dijalankan 4 sesi.
3. Kelas bermula pada pukul 9.45 malam sehingga 11.15 malam. 
2. Sesi dijalankan melalui zoom selama 1.5 jam yang akan merangkumi topik yang akan dibincangkan serta perbincangan antara ahli. 
3. Pendaftaran untuk kelas ini adalah RM 200/pax.
4. Sesi akan dilakukan secara LIVE di applikasi ZOOM.

Topik Perbincangan Di Dalam Kelas Membina 'Side Hustle'

Pada Marina, topik yang akan dikupas di dalm kelas ini adalah cukup menarik. Kena dengan mereka yang baru nak mulakan bisnes dan mereka yang confius hala tuju syarikat mereka. Topik yang akan dibincangkan sepanjang bulan Ramadhan di dalam Kelas Membina 'Side Hustle' ini adalah seperti berikut :
• Jumaat Minggu Pertama (16/4/2021) - Menjana Idea Bisnes
• Jumaat Minggu Kedua (23/4/2021) - Memilih Idea Bisnes
• Jumaat Minggu Ketiga (30/4/2021) - Sedia Untuk Kick-Off
• Jumaat Minggu Keempat (7/5/2021) - Lancarkan Kepada Kumpulan Khusus.

Korang juga akan dapat kelas BONUS!! So jangan lepaskan peluang yang ada. Sesi untuk kelas bonus ini akan dijalankan selepas Raya iaitu pada :

• Jumaat Minggu Kelima 5 (28/5/2021) -  Tracking & Review
Pembayaran



Cara Mendaftar Kelas Membina 'Side Hustle'

Cara-cara membuat pendaftaran ke kelas Membina 'Side Hustle':

#1 Membuat pembayaran RM200 ke:
LIFE TRACT LEARNING RESOURCES
Maybank 5620 2163 3899 

#2 Mendaftar di link http://bit.ly/BSH4W dan sertakan bukti pembayaran di link tersebut. 

Slot adalah terhad. Booking slot korang hari ini! Semoga dengan Kelas Membina 'Side Hustle' ini dapat membantu mengembangkan lagi bisnes korang. 

Baca selanjutnya mengenai kelas membina 'Side Hustle'di sini :



Pertanyaan lanjut mengenai Kelas Ramadhan atau Life Tract Resources, korang boleh hubungi diorang di :

Website :

Facebook : 
Life Tract Learning

Post a Comment

16 Comments

  1. Yes as long as you have the will nothing is impossible. And thanks to the pandemic all of us have been reminded of the importance of side hustle.

    ReplyDelete
  2. Menariknya. Kalau memang nak venture into business ni why not join kelas yang bermanfaat ni.

    ReplyDelete
  3. Yeah, this is really a good way to make a side income. Amazing and awsome. Thank you for sharing this information.

    ReplyDelete
  4. Menarik! Asal dpt jana income bagus sangatlah. Zaman skrg perlu cari duit tepi.

    ReplyDelete
  5. Jika ada d kelate ni sy buleh join gak la...

    ReplyDelete
  6. First time dengar. Macam menarik! Tapi kalau khai kurang sikit bab2 bisnes ni Hahaha tak berapa pandai

    ReplyDelete
  7. Bagus ada kelas macam ni. Kita memang tak boleh bergantung sgt pada satu punca pendapatan saja. Perlu ada backup plan.

    ReplyDelete
  8. Bagus sangat.. Kalau rasa nak fokus kepada berniaga memng kene join ni.. Dapat ilmu tau cara berniaga dengan betul

    ReplyDelete
  9. Nak berniaga semua orang boleh tapi tak ramai yang mempunyai ilmu berniaga kan. Tu yang ramai gagal. Bagus la ada kelas macam ni utk make sure apa yang kita buat berada di landasan yang betul

    ReplyDelete
  10. Ok. Menarik sangat baru tahu ttg side husstle. Macam ayu suka ygk org berniaga tapi x pandai beeniaga

    ReplyDelete
  11. Menarik juga program Side Hustle ni.. Nell pun teringin nak ada side income yang kukuh...boleh consider kan program ni utk kick start my business mindset!

    ReplyDelete
  12. Bulan Ramadhan ni bagu buat duit tambah rezeki dan pendapatan kan, kalau kena kelas yang bagus camni, insyaAllah ilmu tu dapat kembangkan bisnes sedia ada atau yang baru nak mula..

    ReplyDelete
  13. Menarim zt diadakan kelas mcm ni spjg bln ramadhan utk yg ingin kebangkan bisness dlok joim

    ReplyDelete
  14. Siapa kata orang duduk rumah tak boleh jana pendapatan kreatif rajin dan tekun mesti boleh punya dengan cara ini pun senang guna apps dah boleh tambah pendapatan..

    ReplyDelete
  15. Walau bertahun ada bisnes, kena juga pergi belajar dan tambah ilmu. Ada kala pergi untuk naikkan semangat yang hilang. Ruby suka pergi kelas camni. Terbuka minda kita. Hehehe.

    ReplyDelete
  16. Bagus ni..! Para usahawan wajib join sebab tuntut ilmu ni memang unlimited. InsyaAllah berjaya

    ReplyDelete