My First Book MommyHana Cara Mengawal Penggunaan Gajet Di Kalangan Anak-Anak Pada Musim PKP

My First Book MommyHana Cara Mengawal Penggunaan Gajet Di Kalangan Anak-Anak Pada Musim PKP | Korang pernah dengar mengenai buku My First Book MommyHana? Disebabkan anak-anak banyak masa duduk di rumah pada musim PKP ini, penggunaan gajet yang kerap di kalangan anak-anak semakin membimbangkan ibu bapa. Dahlah sesi pembelajaran pon dilaksanakan melalui handphone. Tapi nasib baiklah jugak cikgu-cikgu sekolah ada beri tugasan bertulis. At least kuranglah masa penggunaan handphone. 

Disebabkan itu, Marina dapatkan buku My First Book MommyHana untuk mengalihkan perhatian diorang dari terlalu leka dengan gajet, tukar ke buku interaktif ini untuk mengelakkan berlakunya perkara negatif terhadap anak-anak. Jika penggunaan gajet ini tidak dikawal dengan kadar yang segera, akan menyebabkan anak-anak menghadapi masalah ketagihan bermain gajet dan seterusnya dapat merosakkan penglihatan mereka melalui cahaya daripada handphone. 

Di sini, Marina akan kongsikan bagaimana My First Book MommyHana ni dapat membantu ibu bapa dalam usaha untuk mengurangkan penggunaan gajet di kalangan anak-anak. 

Bagaimana My First Book MommyHana Membantu Menarik Minat Anak-Anak Belajar?

Buku My First Book MommyHana merupakan sebuah buku interaktif yang beraudio (tekan dan bunyi) untuk menarik minat anak-anak untuk belajar. Buku ini sesuai digunakan untuk anak-anak yang berumur dari 3 bulan sehingga 8 tahun. 

Buku ini keseluruhannya terdapat 20 halaman. Setiap halaman di sebelah kanan mempunyai butang "on / off" untuk memulakan pembelajaran. Halaman di sebelah kiri pula memberi ruang untuk latihan dengan menggunakan "pen marker untuk papan putih" yang diberikan sekali dengan setiap pembelian. Kanak-kanak dapat menulis dan memadam dengan mudah di halaman latihan. 

My First Book MommyHana :

-Sebuah buku interaktif yang menarik untuk membantu ibu bapa yang ingin memberikan pendedahan pendidikan awal yang terbaik kepada anak-anak terutamanya anak-anak yang ketagih dengan gajet.

- Mampu merangsang kemahiran motor kanak-kanak daripada deria sentuhan sehinggalah kepada pergerakan, penglihatan dan pendengaran mereka.

- Meningkatkan perkembangan bahasa kanak-kanak, terutamanya kanak-kanak kurang upaya seperti "kelewatan pertuturan", "autisme", "sindrom down" dan banyak lagi.

- Menarik minat kanak-kanak yang kurang berminat untuk belajar, dapat mempraktikkan cara belajar yang lebih menyeronokkan.

- Merangsang perkembangan minda kanak-kanak untuk berinteraksi dengan alat bantuan belajar.

- Meningkatkan penguasaan 3 bahasa, iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Arab.

- Dapat menanamkan nilai-nilai Islam pada anak-anak dari usia awal.

- Mempraktikkan kemampuan mental kanak-kanak untuk menjawab soalan.


Kelebihan dan Keistimewaan My First Book MommyHana

Buku My First Book MommyHana mempunyai pelbagai kelebihan dan keistimewaan. Buku interaktif beraudio ini mampu membantu ibu bapa di luar sana untuk meningkatkan perkembangan pembelajaran anak-anak di waktu musim PKP ini. 
- Dapat membendung anak-anak dari ketagihan gajet. 
- Sistem pembelajaran yang lebih interaktif dan menarik.
- Mengandungi bacaan Al-Quran dan doa harian. 
- Tiada radiasi.
- Mengelakkan kerosakan mata. 
- Dapat meningkatkan kemahiran membaca anak-anak. 
- Dapat meningkatkan kefahaman pembelajaran. 


Spesifikasi My First Book MommyHana

Spesifikasi yang perlu korang tahu mengenai buku My First Book MommyHana ni :
- Plastik dan hard copybook
- Menggunakan 3 bateri AA
- Saiz buku : 28 x 27 x 2 (cm) 
- Berat : 600gm


Kandungan Yang Terdapat Dalam Buku My First Book MommyHana

Mesti ada yang nak tahu apa yang ada dalam buku My First Book MommyHana ni kan? Topik menarik yang ada dalam buku ini untuk membantu perkembangan pembelajaran anak-anak :
• Learning Hijaiyah letters
• Daily Prayers (Doa) 
• The pillars of Islam and the pillars of faith
• Learn to pray
• 5 time prayer intention
• Wudhu'
• Movement in prayer and recitation
• Learn ABC
• Learn writing
• Vehicle
• Learn counting
• Fruits
• Get to know the animals
• Learn numbers and shape

Pengalaman Anak-Anak dan Review Marina Mengenai My First Book MommyHana 

Tak tahulah macam mana nak gambarkan melalui ayat, perasaan anak-anak Marina apabila buku My First Book MommyHana ni sampai di rumah. Apa yang boleh Marina katakan di sini, anak-anak Marina sangat sangat sangat teruja bila buku ni sampai. 

Anak Marina, Si Miza yang berumur 7 tahun tu berebut-rebut buku ni dengan adiknya Miqaila. Nasib baiklah page buku ni, kiri dan kanannya bercetak. Si Miqaila suka menulis. Si kakaknya pula suka tekan-tekan button di buku untuk menjawab kuiz. Eloklah sorang buat aktiviti page sebelah kanan, sorang lagi buat aktiviti page sebelah kiri. 

Dengan helaian berwarna yang menggunakan material plastik dan beraudio, buku My First Book MommyHana ni mampu menarik minat anak-anak Marina untuk explore dan melakukan aktiviti di dalam buku ni. Sedikit sebanyak membantu mengurangkan penggunaan gajet anak-anak Marina. 

Apa yang Marina perasaan, sebelum ini Miqaila hanya tahu baca 123 sehingga 10 mengikut turutan. Kalau dulu Marina tanya Miqaila secara rawak, mana nombor 5, dia tak dapat berikan jawapan yang betul.

Selepas sehari, Miqaila belajar membaca 123 menggunakan buku My First Book MommyHana ni, cepat je dia dapat menerima ilmu. Apabila Miqaila menjawab soalan kuiz di dalam buku ini, di mana soalannya adalah ditanya secara rawak, Marina tak sangka, Miqaila dapat berikan jawapan yang betul. 

Seronok dapat melihat perkembangan pembelajaran anak-anak walaupon diorang hanya duduk di rumah sahaja pada musim Covid-19 ni. Korang yang ada anak-anak kecil berumur 3 bulan sehingga 8 tahun, boleh cuba tanamkan minat anak-anak untuk belajar sejak dari kecil lagi dengan menggunakan buku interaktif My First Book MommyHana ni. 


Dapatkan promosi Buku My First Book MommyHana

Sekarang ni buku My First Book MommyHana tengah buat promosi. Postage FREE dan boleh pos ke seluruh Malaysia. Buku ini mempunyai warranty sehingga sebulan. Jika terdapat kerosakan disebabkan dari HQ dan bukan sebab kecuaian pembeli, buku ini boleh ditukar kepada yang baru. Marina dapatkan buku ni dari Puan Atiqah.  Servis dia laju, terbaik dan layanan yang mesra. 

My First Book MommyHana

Harga sebenar RM139

Harga promosi RM69


Facebook :

https://www.facebook.com/atiqahrizal

Instagram :

https://www.instagram.com/mommyhana.babystore


Post a Comment

22 Comments

  1. Memang best buku nie.. pernah tgk anak sedara punya.. nk beli tggu gaji nnt

    ReplyDelete
  2. Memang bagus buku mommy happy ni. Ada satu. Tapi versi lama.

    ReplyDelete
  3. Happynya anak-anak dapat buku baru..

    ReplyDelete
  4. Bagus sangat ni.. Boleh beli untuk adik beljar

    ReplyDelete
  5. Bagus buku tu, pernah beli buku macam tu utk qaid dlu

    ReplyDelete
  6. Dah beli tapi malangnya anak x nak belajar

    ReplyDelete
  7. Bagus juga ni kan supaya anak anak tak main gajet sahaja.. bole jadi hadiah ... tq for sharing

    ReplyDelete
  8. Bagus buku ni. Beli 1 untuk anak, suka dia main explore. Alhamdulillah

    ReplyDelete
  9. Bagus bila anak-anak diberikan bahan belajar macam ni..at least boleh membantu dalam pembelajaran dan aihkan perhatian mereka dari gajet dan tv kan?usaha yang sgt baik...

    ReplyDelete
  10. This is a good educational product for kids. Would like to get some for my nieces and nephews. Thank you for sahring your review with me.

    ReplyDelete
  11. singgah sini.. bagus buku ni musim pkp pula tu. tak bosan duduk rumah hari2

    ReplyDelete
  12. Menarik juga buku ni biasa airah beli buku anak dekat bookxcess dan popular je. Nanti nak beli juga la tambah koleksi

    ReplyDelete
  13. Looks like very interesting books for kids. Will get them for my niece

    ReplyDelete
  14. Bagus ajar anak utk kurangkan gajet tukar dengan aktiviti membaca buku macam ni mmg bagus utk mereka ada muzik tidaklah lekas bosan

    ReplyDelete
  15. Memang betul, budak2 sekarang umur 2 tahun pun dah pandai main gajet. Risau betul takut rosak mata. Kita kena biasakan diorang baca buku conventional.

    ReplyDelete
  16. Nie boleh bagi kat anak saudara Rawlins nie. Bagus adanya buku interaktif begini - mengurangkan kebergantungan parents pada gajet.

    ReplyDelete
  17. Bagus la ada buku macam ni...senang tarik perhatian mereka dan kurangkan masa mereka terluang atas gajet saja... At least ni bantu development mereka kan..

    ReplyDelete
  18. dah banyak dengar pasal buku ni. sgt bermanfaat buat si cilik. fun dan banyak bernda boleh dipelajari

    ReplyDelete
  19. Time PKPB ni memang kena cari bahan bacaan untuk anak-anak kan, sama laa macam adik Sis, salah satu sebab taknak anak bosan, duk 24jam ngadap gadjet je kannn..

    ReplyDelete
  20. Bagusnya buku ni, anak² seronok baca kan?

    ReplyDelete