RodeoGO : Dibayar Hanya Dengan Menonton Iklan?

RodeoGO : Dibayar Hanya Dengan Menonton Iklan? | Korang suka tengok iklan di televisyen tak? Marina rasa, time iklan je mesti korang tak tengok iklankan? Marina percaya time iklanlah korang pergi minum air sekejap, pergi mengemas sekejap sementara menunggu drama sinetron kegemaran mula balik kan? 

Atau kalau korang travel jauh dari Kedah ke Johor atau Johor ke Kedah, perasan tak papan tanda iklan yang membanjiri sepanjang highway? Atau pernah nampak tak sticker iklan di badan kenderaan? Ada baca tak papan-papan iklan di situ? Adakah iklan di papan tanda tersebut menarik perhatian korang atau korang palingkan muka dari iklan tersebut?

Kalau Marina bagitau korang, kalau pengiklan-pengiklan tersebut SUDI NAK BAYAR korang kalau korang menonton iklan-iklan tersebut, korang nak tengok tak iklan-iklan tersebut? Gila taknakkan?

Kepada pemilik jenama yang memasang iklan, adakah pemasangan secara "offline" ini dapat menentukan keberkesanan pengiklanan terhadap jenama anda? 

Sekarang, pemilik jenama tidak perlu bimbang lagi memikirkan masalah-masalah seperti ini, kerana Rodeo telah menemui penyelesaian kepada pengiklanan cara konvesional 'Out of Home' (OOH). 



RodeoGO

Meh Marina kongsi dengan korang satu aplikasi di mana dengan hanya mencari iklan, korang boleh dapat duit. 

RodeoGO merupakan aplikasi yang pertama untuk mendapatkan data input daripada 'gamification ads' yang diperkenalkan di Malaysia, di mana merupakan aplikasi yang menghubungkan pengguna media sosial dan jenama. RodeoGO telah mencipta aplikasi gaya hidup di mana korang berpeluang menjadi micro influencer dan dapat menjana pendapatan di atas usaha korang.

Dengan 28.7 million pengguna internet di Malaysia, pemilik jenama boleh memanfaatkan jangkaannya melalui RodeoGO kerana aplikasinya yang lengkap dengan medium pemasaran yang berasaskan prestasi. Banyak aplikasi media sosial sedia ada memberi keupayaan pemilik jenama untuk mencapai pengguna lebih jauh. Media sosial telah menjadi medium penting sebagai perhubungan kepada orang perseorangan, komuniti dan juga bisnes - pemasaran dan pengiklanan.

Survei Pengguna Internet 2018 dari Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia menunjukkan terdapat 24.6 juta pengguna media sosial yang berdaftar di Malaysia dan 97.3% adalah daripada pengguna Facebook, menjadikannya platform media sosial yang paling digemari di negara ini. 

Korang sebagai pengguna media sosial secara tidak langsung bertindak sebagai influencer media sosial dan RodeoGO akan menjadi mata bagi setiap jenama dengan menggerakkan strategi O2O.

Aplikasi ini memberi ganjaran kepada korang dalam bentuk wang tunai dan baucer sebagai pertukaran apabila korang berkongsi di media sosial melalui kempen yang dipilih. Pemilik jenama boleh membayar setiap engagement dan yang bagusnya, semuanya boleh diukur menggunakan analitik real-time dashboard

Pemilik jenama boleh membuat kempen OOH melalui RodeoGO terutamanya dengan metrik engagement. Menggunakan algoritma yang dimiliki oleh Rodeo sendiri dan analisis data setiap pemilik jenama akan memberikan akses untuk memantau kempen mereka dari jauh secara telus dan dikawal.

Ini akan membolehkan pemilik jenama mengesan keberkesanan kempen dan memberi ganjaran kepada penggunanya. Pemilik jenama akan dijamin pulangan pelaburan sebanyak 30% melalui baucer yang diberikan kepada pengguna. 


Fungsi RodeoGO 

RodeoGO merupakan satu aplikasi di mana korang boleh earn coins melalui kempen yang disediakan. Korang boleh memilih mana-mana kempen dan mulakan tugas seperti yang telah diarahkan.

Seperti contoh, jika korang join kempen "Spot & Earn" di mana korang diminta untuk spot kereta Rodeo atau apa-apa kempen di atas jalan atau saluran media, korang perlu mengambil gambar kereta tersebut dan kongsi gambar tersebut di media sosial korang. Jangan lupa letak hashtag yang berkenaan seperti dalam arahan.

Selepas gambar tersebut telah disahkan oleh pihak Rodeo, korang akan diberikan ganjaran 'Syiling'. Korang dikehendaki mengumpul sekurang-kurangnya 1,000 syiling bersamaan dengan RM100 dan sebagai balasan, korang dibenarkan untuk mengeluarkan wang tunai 70% daripada syiling yang berjumlah RM70. Baki coin pula akan diberikan ganjaran sebagai baucer untuk ditebus.





Cara Menggunakan RodeoGO

1. Download RodeoGO di Google Store atau Apps Store.
2. Daftar RodeoGO menggunakan akaun Facebook.
3. Pilih kempen yang dikehendaki.
4. Mulakan tugasan seperti yang diarahkan.
5. Muat turun gambar di Facebook dengan hashtag yang berkenaan.
6. Korang akan dapat coins selepas gambar korang berjaya disahkan oleh pihak Rodeo.


Kelebihan RodeoGO

● Agak mudah nak dapatkan coins daripada kempennya. Hanya perlu spot iklan, mengambil gambar mengikut kreativiti korang dan upload di Facebook. 
● Tak perlu keluarkan modal mengikut kempen yang korang pilih. 
● Tempoh yang lama untuk menyiapkan tugasan. 
● Tiada had kuota penyertaan. 
● Prosedur nak tebus coins tak susah. 


Mengenai Rodeo

Rodeo merupakan syarikat Adtech yang bergerak pantas yang merupakan pakar dalam bidang Transit Media dan digitalisasi. Syarikat ini menyediakan platform pengiklanan menggunakan pelbagai kenderaan seperti kereta, lori, motorsikal dan juga basikal.

Rodeo berhubung dengan pengiklan untuk mensasarkan pelanggan dengan pengiklanan yang releven, interaktif, menarik dan konteksual. Yang paling penting, Rodeo menyediakan data dan analisis untuk setiap kempen di mana pengiklan dapat memantau prestasi kempen mereka. Oleh itu, jom ubah media tradisional kepada digital.

Kepada mereka yang berminat untuk membuat side income dengan memasang iklan pada kenderaan korang, korang boleh join dengar mendaftar di Rodeo secara PERCUMA! 


Apalagi jom downloads apps RodeoGO sekarang!

Makluman lanjut boleh pergi ke:
Website : 
Facebook : 

Post a Comment

18 Comments

  1. wahh biasanya kalau tengok iklan kita yang menyumbang dkt orang. ni kita pula dapat hehee

    ReplyDelete
  2. Betul RodeoGO akan beri coins untuk setiap iklan yg dijumpai. Jom download

    ReplyDelete
  3. Perghh benda baru ni.. Mcm menarik.. Boleh usha ni..

    ReplyDelete
  4. Wah bagus nk utk mereka nak cari duit tambah. Tapi mesti dia org cari dollowers ramai ni huhu.

    ReplyDelete
  5. Ok kejap lg jugak nak daftar. Tgk company2 besar jgk mcm gardenia pon ada letak iklan

    ReplyDelete
  6. first time dengar apps ni, memang menariklah sambil tengok iklan boleh juga buat duit. sapa yg tak nak..boleh try nanti..hehe

    ReplyDelete
  7. Betul la first time dengar app macam ni dan tak sangka kita dibayar pula untuk tengok iklan. Dah macam main game pula tapi dibayar..

    ReplyDelete
  8. Kita baru download apps ni tengok ada ramai juga orang buat hehehe tu rasa macam nak cuba tapi ada kempen kita kena keluarkan duit juga macam yang Gardenia tu kena beli roti berbeza setiap posting gambar banyak lak tu task kena buat hurmmmm...

    ReplyDelete
  9. Wow seem like a good opportunity! Thanks for sharing this, first time hearing this.

    ReplyDelete
  10. Nak download lah aplikasi ni. Setakat tengok video dan iklan dapat income. Yang pentig tak perlu keluarkan modal sendiri. Hehehe.

    ReplyDelete
  11. Nampak menarik lah. Bolehlah buat tambah2 income. Nanti nak muat turun aplikasi nie lah dan teroka sendiri

    ReplyDelete
  12. Guess what... I straight away download this application.... Can't eat to explore it

    ReplyDelete
  13. Menarik.. Kalau tengok iklan dapat duit, tengok berjam-jam pun i is ok.

    ReplyDelete
  14. Yg snapshot tu mcm kurang faham sikit, boleh bagi pencerahan sikit tak

    ReplyDelete