Jawatan kosong di IRehab Pusat Fisioterapi dan Strok di Subang Jaya : Caregiver Training

Jawatan kosong di IRehab Pusat Fisioterapi dan Strok di Subang Jaya : Caregiver Training | Ramai pekerja terutamanya pekerja swasta yang kehilangan kerja semasa pandemik Covid-19 melanda Malaysia. Akibatnya, mereka hilang mata pencarian. Tambahan pula, ada di antara mereka yang merupakan tulang belakang keluarga, yang menanggung segala perbelanjaan isi rumah. Sedih dan peritkan? Tapi itulah yang terpaksa dihadapi oleh mereka. Dengan ekonomi negara sekarang, memang agak sukar untuk mencari peluang pekerjaan yang baharu. Ada juga yang mencadangkan supaya mereka yang hilang pekerjaan ini menjalankan perniagaan secara online. Tetapi pada Marina, nak memulakan perniagaan dari bawah agak sukar dengan keadaan ekonomi keluarga yang mendesak dan memerlukan jaminan pekerjaan yang mempunyai gaji setiap bulan.



IRehab

iRehab merupakan one-stop centre (pusat sehenti) yang beroperasi di Subang Jaya. Pusat ini telah ditubuhkan pada Januari 2010. Puan Zalilah merupakan founder dan CEO bagi iRehab yang mempunyai 20 tahun pengalaman di dalam perkhidmatan rehabilitasi. IRehab merupakan pusat rawatan yang menyediakan rawatan kepada pesakit terutamanya pesakit strok untuk membantu pesakit supaya pulih dan anggota badan berfungsi seperti sebelumnya.


Kemudahan yang Disediakan IRehab

Kemudahan yang ditawarkan oleh IRehab untuk pesakit :
• ICenter
Pusat sehenti rehabilitasi untuk pesakit luar. ICenter dilengkapi dengan kemudahan alat perubatan yang moden seperti alat Lokomat untuk memulihkan pergerakan kaki.

• ICare
ICare merupakan pusat jagaan harian orang tua yang memerlukan bantuan untuk rutin harian mereka. Pusat jagaan ini dilengkapi dengan kerusi malas, TV, katil dan kelengkapan lain untuk memberi terapi fizikal. 

• IHome
IHome merupakan Pusat Jagaan Peralihan (Transitional Care) di mana pesakit yang telah menjalani pembedahan atau mengalami strok yang memerlukan penjagaan dan bantuan semasa fasa pemulihan.

• Nursing and Wound Centre
Menyediakan perkhidmatan di rumah pesakit untuk membalut luka. Jika pesakit mempunyai temujanji di hospital, jururawat juga boleh turut ikut pesakit ke hospital.

• Transportation
IRehab juga ada menyediakan pengangkutan jika pesakit memerlukan perkhidmatan untuk menghantar kepada pesakit dan keluarga pesakit ke pusat-pusat yang dikendalikan oleh iRehab.


IRehab : Caregiver Training

Menyedari situasi yang dialami oleh mereka yang kehilangan mata pencarian dan hilang pekerjaan ini, iRehab membuka peluang pekerjaan kepada mereka yang memerlukan. Peluang ini terbuka kepada semua, sama ada mempunyai pengalaman bekerja atau tiada pengalaman pon boleh memohon. 

IRehab menawarkan latihan dan peluang pekerjaan kepada mereka di luar sana yang sedang mencari pekerjaan sana sebagai pembantu di pusat jagaan orang tua. IRehab menyediakan kursus latihan pengasuh selama 1 hari yang terdiri daripada kelas dan pengalaman bekerja di iCare dan iHome.

Dengan hanya yuran sebanyak RM70 dan korang berjaya mengikuti latihan tersebut sehingga habis, korang diberi peluang pekerjaan untuk bekerja di iRehab. Baguskan peluang pekerjaan yang ditawarkan oleh iRehab ni? Serius pada Marina, yuran dia tak membebankan. Siapa nak bagi peluang macam ni kan? Latihan dapat peluang bekerja pon dapat. Peluang yang datang jangan dilepaskan. Bukan senang nak dapat peluang macam ni. Lebih-lebih lagi dengan keadaan ekonomi di Malaysia. 


Peluang Pekerjaan Bersama IRehab!

Jika korang ada kenal sesiapa yang perlukan kerja atau korang sendiri yang mencari kerja, boleh hubungi iRehab :
Contact :
012-9061690/0179880324

Website :
https://irehab.com.my

Facebook :
https://www.facebook.com/irehab.neurocare

Instagram :
https://instagram.com/irehab.neurocare

#irehab #onestoprehab #physiotherapy #occupationaltherapy #speechtherapy #neurologicalrehabilitation

Post a Comment

17 Comments

  1. Yeah for only RM70 and you get professional guidance and coaching. This is definitely a steal. For those who are looking for a working opportunity, then you really need to give Irehab a try.

    ReplyDelete
  2. Bagus ni sebab memberi peluang pekerjaan disamping mbantu golongan yang memerlukan. Maklum la penangan covid 19 ni memang besar so bila ada peluang camni memang sgt bagus

    ReplyDelete
  3. such a good program. ramai yang kehilangan kerja sekarang, iRehab memberikan peluang pekerjaan. akan war2kan untuk kawan2 yang cari pekerjaan

    ReplyDelete
  4. This is a good job offer. Good for those who are interested in this kinda field. Too bad I’m not. If not I would have applied. Thank you for sharing.

    ReplyDelete
  5. Bagusnya usaha iRehab ni dalam membantu yang memerlukan. InsyaAllah akan ada yang tampil dan menyertai latihan ini.

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah untuk usaha murni ni. diwaktu sebegini dimana ramai yang mula kehilangan kerja, bolehlah mereka tampil untuk membantu dan bekerja disini. :)

    ReplyDelete
  7. Bagus irehab dalam keadaan macam ni buka peluang pekerjaan untuk mereka mereka yang memerlukan. NAnti iena share dekat kawan2 yang tengah cari kerja :)

    ReplyDelete
  8. Nad pernh pergi pusat ihome dia.bgus sangat orang dijaga dekat situ dengan baik. Bgus irehab ni prihatin dengan situasi sekrg

    ReplyDelete
  9. 1 peluang yang tak patut dilepaskan untuk mereka yang mencari perkejaan dalam keadaan pandemik ni. Latihan pun dapat, tempat kerja pun terjamin. Cuma bayar RM70 je sangat berbaloi.

    ReplyDelete
  10. Setuju dengan Marina. Yuran dia sangat mampu milik & berbaloi utk mereka yang berminat utk mencari kerja. Terima kasih iRehab. Tatkala company lain tengah sibuk buang pekerja, tapi korang rekrut pekerja. Boleh dipanjang-panjangkan lagi info ni. Tq marina share :)

    ReplyDelete
  11. Bagus kerja macam ni. Selain dapat bekerja, dapat juga membantu orang ramai. Yang penting buat kerja kena ikhlas

    ReplyDelete
  12. Rasa ada kawan Sis yang familynya duduk stay sini laa.. kalau betullah, sebab katanya bagus servis penjagaan dan rawatan mereka. Patutlah memerlukan ramai pekerja, sebab ramai yang suka temnpat ni kan.. moga mereka yang memerlukan dan ada pengalaman boleh cuba nasib dan rezeki di sini..

    ReplyDelete
  13. Mulia betul hati orang2 yg bekerja atau volunteer kat tempat2 mcm ni. Kalau saya, belum tentu lg mampu.

    ReplyDelete
  14. this is such an amazing article that shines light on lesser spoken topics in malaysia. glad we have such facility right here in subang!

    ReplyDelete
  15. bagusnya. kalau la saya dok area sana dah boleh apply dah ni. tp tula stay jauh di Kelantan.

    ReplyDelete
  16. Thanks for sharing the vacancies at IRehab. It's good for ppl looking for a job

    ReplyDelete
  17. I have bookmarked your website because this site Caregiver course

    ReplyDelete