Anak Belajar Cara Membuat Kek Di Online Cooking Game Culinaryschools.org

Anak Belajar Cara Membuat Kek Di Online Cooking Game Culinaryschools.org | Anak-anak sekarang lebih gemar bermain permainan secara 'online' sama ada di telefon pintar atau komputerkan? Di sini Marina kongsikan satu website di mana anak-anak korang boleh cuba main online cooking game sambil belajar membuat kek di culinaryschools.org

Selain belajar membuat kek, terdapat juga permainan seperti menguruskan restoran,  experience bagaimana menjadi seorang chef dan pelbagai lagi yang berkaitan makanan di culinaryschools.org ni. Permainan masakan online adalah satu pengalaman yang meriah dan menggembirakan di dunia maya. Ia membawa kita ke dalam dunia masakan digital yang penuh dengan kreativiti dan cabaran. Tanpa perlu bersusah payah di dapur sebenar, kita boleh mengekspresikan bakat masakan kita dalam permainan ini. Permainan ini macam main masak-masak di komputer atau telefon pintar. Bestnya, permainan ni bukan hanya seronok, tetapi dapat juga banyak perkara yang boleh diajar kepada anak-anak.

culinaryschools.org


10 Tips Membuat Kek yang Sempurna

Membuat kek yang sedap dan sempurna memang satu pengalaman yang menarik! Mesti korang pernah dengar kek bantat kan? Apa puncanya kek menjadi bantat atau tak jadi? Berikut adalah beberapa tips yang boleh membantu korang membuat kek yang sempurna :
#1 Memilih bahan-bahan yang berkualiti
#2 Suhu bilik
#3 Pemilihan resepi kek
#4 Pengukuran yang tepat
#5 Cara-cara membuat kek secara berperingkat
#6 Pembancuhan yang cukup
#7 Penggunaan bahan adunan
#8 Suhu oven
#9 Pemeriksaan kecekapan masak
#10 Penyejukan


Cara Membuat Kek Antara Senarai Permainan Masakan Online di culinaryschools.org

Terdapat 3 Kategori permainan memasak secara online di culinaryschools.org/kids-games iaitu Food Education Games, Serving Eaters dan Other Fun Food-themed Games. Di bawah kategori utama ini banyak permainan memasak online yang menarik seperti permainan cara membuat kek yang disediakan untuk anak-anak korang. Bukan anak-anak je boleh main, korang pun akan enjoy main game cara membuat kek ini! Selain permainan membuat kek, pelbagai jenis permainan yang berkaitan makanan juga ada di sini.


Food Education Games
Pelajar boleh membezakan makanan yang sihat dan yang tidak sihat melalui permainan ini. Terdapat 3 sub-kategori di bawah Food Education Games ini iaitu Cooking and Kitchen Work, Recycling dan Farming. 


Serving Eaters
Pelajar dapat meningkatkan keupayaan untuk memproses pengulangan, memperoleh pemahaman tentang bagaimana bekerja sebagai pelayan atau menghantar pesanan ke dapur. Permainan ini mengajar  untuk mengimbangi permintaan pelanggan. Selain itu, ianya bagus untuk mengajar usahawan dan perniagaan kerana pemain boleh mengawal harga, formula, inventori dan pengurusan aliran tunai. Antara koleksi permainan di bawah kategori ini adalah Cheese Burger, Desserts, Pizzarias, Ice-cream dan Mexican Food.


Other Fun Food-themed Games
Permainan ini merupakan permainan yang berkaitan dengan makanan. Mereka membantu melengkapkan koleksi dengan permainan yang lebih menyeronokkan berorientasikan pendidikan. Terdapat banyak kategori di bawah permainan ini antaranya Bubble Shooter Games, Slicing Games, Sorting Games dan Merge Games.

online game


Terokai Kebaikan dan Manfaat Permainan Memasak Secara Online di culinaryschools.org

Permainan memasak dalam talian membolehkan anak-anak menjadi 'chef' dalam dunia maya, di mana mereka boleh cuba memasak hidangan-hidangan yang sedap dan menguruskan restoran mereka sendiri. Paling best, diorang boleh main dengan kawan-kawan dalam talian, jadi bukan sekadar belajar memasak, tetapi juga boleh bekerjasama dan menguruskan masa.

Bukan itu sahaja, permainan memasak dalam talian juga boleh meningkatkan minda anak-anak. Mereka perlu ikut arahan, kira bahan-bahan dan belajar pelbagai resipi. Ini boleh menolong anak-anak menjadi lebih pandai dalam matematik dan boleh meningkatkan kemahiran menyelesaikan masalah.

Namun, perkara yang paling penting ialah permainan memasak dalam talian mengajar anak-anak tentang keselamatan dan kebersihan semasa memasak. Walaupun mereka berada dalam persekitaran maya, mereka akan memperolehi pengetahuan tentang prosedur penting dalam menyediakan makanan serta kebersihan itu adalah penting!


Review Cooking Online Game culinaryschools.org : Resepi Coklat Kek Diajar!

Marina dah cuba main beberapa permainan masakan online di culinaryschools.org ni. Di sini Marina kongsikan pengalaman bermain permainan online. Korang akan merasa seolah-olah korang seorang chef sebenar apabila bermain game masakan di sini. Kita boleh memilih hidangan untuk dimasak dalam permainan ini seperti pizza, burger atau kek coklat dan kemudian kita akan mengikuti arahan permainan untuk menyiapkannya.

Setiap langkah permainan memberikan cabaran yang menarik. Setiap tugas menguji kemahiran dan kecekapan kita dalam memasak, dari mengukur bahan-bahan dengan betul hingga mencampurkan bahan-bahan yang sesuai.

Menukar hidangan menjadi lebih menarik dan cantik adalah salah satu perkara yang paling menarik tentang permainan ini. Kita boleh membuat hidangan yang paling kreatif dan lazat dengan menambah hiasan, sos dan pelbagai lagi dalam permainan ini.


Sweety Cooking Chocolate Cake
Permainan mudah Sweety Cooking Chocolate Cake membiasakan kanak-kanak dengan dapur dan mematuhi resipi. Ia lebih mirip dengan video pengajaran berbanding permainan dan ia sesuai untuk kanak-kanak yang berumur satu atau ke bawah. Di sini korang boleh belajar resepi dan cara-cara membuat kek coklat!


Cake Design
Di permainan Cake Design membolehkan pembuat roti membuat kek mengikut kehendak pelanggan, seperti jenis adunan, bentuk, lapisan, inti, pembekuan, topping dan topper. Pelanggan akan marah jika pembuat kek mengambil masa terlalu lama atau membuat kesilapan dengan salah satu bahan. Permainan ini lebih mudah dimainkan dengan sasaran sentuh berbanding dengan tetikus pada skrin yang lebih besar kerana ia memerlukan menyelesaikan tugasan dengan cepat untuk menggembirakan pelanggan. Selain itu, setiap bahan yang ditambah perlu diklik sekali lagi untuk pengesahan. 


Burger Shop
Burger Shop ialah permainan yang menggambarkan restoran sebenar di mana korang perlu menyediakan hamburger atau burger keju kepada pelanggan mengikut pesanan mereka. Korang perlu mulakan setiap pesanan dengan dulang. Kemudian, bermula dari bawah ke atas, bina bahan yang diminta daripada gelembung fikiran pelanggan dalam susunan yang betul. Selepas korang menyelesaikan pesanan mereka, klik  "hantar" pada dulang dan ambil pembayaran. Korang boleh membuka kunci bahan tambahan dan item menu seperti perasa, hot dog, kentang goreng dan donat di peringkat permainan yang lebih tinggi. Permainan ini semakin lama semakin mencabar sebab ia menguji kepantasan korang untuk menyiapkaan pesanan pelanggan.   


Twin The Bin
Twin The Bin ialah permainan kitar semula di mana sampah bergerak di bahagian atas skrin melalui tali pinggang penghantar (conveyor belt). Korang perlu mengawal tong sampah dengan menggerakkan arah kiri dan kanan pada papan kekunci untuk mengumpul hanya satu jenis sisa sahaja. Korang perlu mengumpulkan sisa organik, plastik, kertas atau kaca. Kalau korang tersalah kumpul, markah korang akan ditolak. 


Happy Chef Bubble Shooter
Happy Chef Bubble Shooter ialah permainan menembak gelembung yang tidak berhenti bertemakan pencuci mulut. Korang perlu meletuskannya dan membuat sebarang buih lain yang tergantung padanya jatuh dari timbunan, korang perlu kumpulkan tiga atau lebih buih yang serupa berturut-turut. Jika timbunan ini melepasi garisan merah, permainan akan tamat.



Anak-Anak Suka Main Permainan Online dan Belajar Membuat Kek!

Ramai orang terutamanya kanak-kanak di seluruh dunia suka kek yang sentiasa menggembirakan dan memenuhi selera. Ia adalah kudapan manis dan pencuci mulut yang lazat yang dinantikan dalam pelbagai majlis dan perayaan. Dalam dunia masakan dan seni kulinari, kek adalah simbol kreativiti dengan pelbagai jenis, rasa dan resepi. 

Permainan membuat kek dalam talian ini adalah pilihan yang menarik untuk anak-anak dalam dunia internet yang semakin popular. Bukan sahaja ia menyenangkan, tetapi ia juga mempunyai banyak pelajaran berguna yang boleh dipelajari dalam persekitaran yang selesa.

Bukan sahaja membuat kek, anak-anak juga mempunyai keupayaan untuk menjadi pakar memasak, belajar mengira dan mempunyai pemahaman tentang keselamatan memasak. Mereka juga boleh melakukan aktiviti yang menarik dan berkongsi pengalaman ini dengan kawan-kawan dalam talian.

Permainan masakan secara online adalah satu cara yang menarik untuk bermain dan belajar tentang dunia masakan. Ia dapat mengajar anak-anak tentang kerjasama, kreativiti dan kesabaran. Ia juga membantu meningkatkan kemahiran dan pengetahuan mereka. Kalau anak-anak korang suka main masak-masak dan ingin melalui pengalaman yang unik, berikan mereka peluang untuk bermain sambil belajar di online cooking games di culinaryschools.org/kids-games yang menarik ini!


Post a Comment

0 Comments